Důsledky COVID 19 na Kreditní Management
Důsledky COVID 19 na Kreditní Management
V Praze dne: 20.3.2020
Vážení zákazníci,
ve stávající výjimečné situaci Vás chceme podpořit a ujistit Vás, že pro Vás nadále pracujeme.
Při lednové renovaci našich kanceláří jsme si již otestovali distanční způsob naší práce. Již od večera 12.3.2020 jsme pro Vás plně k dispozici v domácích kancelářích, tedy na e-mailech a mobilních číslech, viz. kontakty.
Tento týden jsme, jako největší specialista na pojištění pohledávek v Česku, oslovili Top-management všech 4 pojišťoven pohledávek činných v Česku. Vedle toho disponujeme unikátním know-how, včetně on-line toku rozhodnutí o limitech na odběratele všech našich zákazníků. Při správě pojistných smluv jsme prostřednictvím našich Account Managerů s pojišťovnami v dennodenním kontaktu.
Souhrnně můžeme očekávaná opatření charakterizovat následovně:
Pojišťovny
- první reakce pojišťoven k situaci naleznete na jejich stránkách nebo jejich on-line systémech, nebo zde: Atradius, Coface, Credendo, Euler Hermes.
- písemná oficiální stanoviska pojišťoven se připravují a budou koordinována s jejich centrálami, můžeme je očekávat v příštím týdnu (od 23.3.2020), stejně tak jako jejich konkrétní opatření
- pojišťovny potvrdily připravenost k plnění ze svých smluv a očekávání vyššího počtu škod
- každá z pojišťoven bude přistupovat ke zvýšenému riziku individuálně, stejně tak všechny deklarovaly individuální přístup při posuzování rizik (limitů)
- všechny pojišťovny fungují z domácích kanceláří, některé musely řešit zvýšené datové toky ve svých systémech s ohledem na práci z domova,
- všechny procesy pokračují ve fungování, jen se přešlo na elektronickou, bezkontaktní formu
- mezi opatření mohou patřit:
- revize limitů na odběratele s ohledem na jejich rating
- revize limitů na odběratele s ohledem na odvětví, oblasti, státy
- administrativní posunutí lhůty po splatnosti a pojištěno, např. o 60 dnů
- posunutí lhůt v pojistných smlouvách ve vybraných zemích
- větší opatrnost při úpisu nových smluv, zejména u zákazníků s již v minulosti vysokou škodovostí
- posílení oddělení Claims, tedy vyplácení škod
- akceptace pojistné smlouvy zaplacením (i zálohovým)
Zákazníci
- u stávajících evidujeme zvýšený počet zadávaných žádostí o limit
- u nových pak zvýšený zájem o zpracování výběrových řízení a vyšší počet dotazů k nim
Makléř INSCOM-ICBA
- tento týden jsme uzavřeli první pojistnou smlouvu s digitálně ověřeným podpisem na straně pojišťovny
- klient měl možnost smlouvu námi zkontrolovanou vytisknout, fyzicky podepsat, naskenovat a takto bude zaktivována v on-line systému pojišťovny
- s výjimkou zrušení několika limitů (pouze u jedné pojišťovny) na italské odběratele, jsme nezaznamenali neobvyklá rozhodnutí o limitech, či jejich zvýšenou míru
- všechny on-line systémy pojišťoven bez problémů fungují
- všechny naše kontaktní osoby na pojišťovnách jsou dostupné a reakce schopné
Doporučujeme:
- dodržujte veškeré povinnosti plynoucí z pojistné smlouvy
- v případě nemožnosti dodržet lhůty a povinnosti plynoucí z pojistné smlouvy nás informujte, konzultujte s námi. Oznámení je nutné poslat následně na pojišťovnu, ideálně nám v kopii
- aktivně monitorujte situaci
- buďte připraveni na dotazy pojišťoven, např. ohledně platební morálky, otevřených sald vůči odběratelům. Stejně tak na požadavky na aktuální finanční výkazy odběratelů, včetně pomoci s jejich obstaráním
- prověřujte aktuální situaci u odběratele tak, abyste nedodávali za podmínek předvídatelných ztrát
Dodržování výše uvedených doporučení umožní Vaší firmě zmírnit následky v souvislosti s touto mimořádnou situací.
Doufáme, že Vy a Vaši blízcí zůstanete zdraví a v bezpečí
Tomáš Jandera, jednatel INSCOM-ICBA
Best jordan Sneakers | Nike Air Force 1 Low White Grey Gold - CZ0270-106