Atradius – vstřícné kroky v nelehké době
Pojišťovna Atradius informovala e-mailem zákazníky a makléře, mj. o úpravách svých pojistných smluv ve prospěch zákazníků. Jak sama uvádí, „Naší prioritou je být Vám k dispozici a plně informovat o našich krocích a aktivitách.“
Jejím vstřícným krokem je prodloužení „lhůty nahlašovací a obnovovací“ ze stávajících 30 dnů na 60 dnů.
Co to znamená v praxi?
- původní splatnost faktur se nemění
- „Maximální lhůta prodloužení splatnosti“ (v terminologii INSCOM-ICBA „po splatnosti & pojištěno“) se nemění;
- po uplynutí „po splatnosti & pojištěno“ se ve vazbě na nejstarší nezaplacenou fakturu automaticky pozastavuje krytí
- po lhůtě „po splatnosti & pojištěno“ následuje „lhůta nahlašovací a obnovovací“ (standardně v délce 30 dnů), ve které máte povinnost nahlásit „hrozbu pojistné události“ a předat pohledávky k vymáhání; pokud je ale nejstarší faktura uhrazena ve „lhůtě nahlašovací a obnovovací“, obnovuje se vám zpětně krytí i na faktury dosud přes lhůtu „po splatnosti & pojištěno“ vystavené.
- „lhůta nahlašovací a obnovovací“ se od 23.3.2020 do 31.8.2020 prodlužuje na 60 dnů
- v době od 23.3.2020 – 31.8.2020 se rovněž můžete s odběratelem domluvit na pozdějším uhrazení faktur (fakticky jde o splátkový kalendář, než o posunutí splatnosti); standardně je v této situaci vyžadován souhlas pojišťovny
- pozor však na možné úskalí: pokud nebude nejstarší faktura uhrazena do 120 dnů po splatnosti*, nejsou kryty faktury vystavované od 61. dne po splatnosti dále!
*viz. příklad ve schématu pojišťovny, tzn.: splatnost 60 dnů; „po splatnosti & pojištěno“ 60 dnů; „lhůta nahlašovací a obnovovací“ 60 dnů.
V případě nejasností se neváhejte obrátit na svého makléřského správce smlouvy.
Že u svého makléře máte jen obchodníka? Pověřte správou své smlouvy na pojištění pohledávek specialistu INSCOM-ICBA !
S přáním pevného zdravím nám všem!
Tomáš Jandera, CEO, jednatel
Running sneakers | Buy Branded Footwear & Shoes Online In India